Een jonge enthousiaste ploeg staat in Merchtem klaar om een afdelingswerking uit te bouwen. We doen dit uiteraard niet overhaast of zonder overleg. Onze bedoeling moet zijn om in 2024 klaar te staan voor de gemeenteraadsverkiezingen met een goede lijst, goede kandidaten en een goed lokaal programma.

Wij laten u eventjes in een kort fragmentje meevolgen hoe wij, in dit geval over het onderwerp ‘uitbreiding 30 km/u in de gemeente’, het probleem benaderen en opvolgen in een WhatsApp-groepje.

Aarzel niet om ons te contacteren voor meer info.

  • ‘Ik vind dit een goede zaak! Wat denken jullie?’
  • ‘50 is te snel maar op sommige straten vind ik 30 te traag. Maar 40 bestaat al jaren niet meer… Ik onthoud me.’
  • ‘Ik ben wat twijfelachtig, aangezien 30 redelijk traag is.’
  • ‘De 30km die er nu al is lijkt mij voldoende voor het centrum en de schoolzones zijn ook allemaal 30km per uur . Nog meer? Misschien van aan station en rond het postkantoor. Uitbreiding zone 30 van aan frituur de Dreipikkel en de nieuwe woonwijk op Steenweg Wolvertem door komst Colruyt naast Aldi? Meer respect voor de snelheidsbeperking is veel belangrijker! De overheid verlaagt constant de snelheid in de hoop dat de chauffeurs toch minder snel rijden dan vroeger ! Maar dat lost het probleem van overdreven snelheden niet op! Er zijn grote banen waar je vroeger 90 km per uur mocht rijden waar het 70 werd en nu nog maar 50!’
  • ‘Moeilijk te zeggen. 30 is idd. echt wel weinig, maar nodig op sommige plekken. Dus meer benieuwd als ze een stratenplan hebben met precies welke straten. Denk dat er gewoon duidelijke fietspaden meer als genoeg waren daar. Stel me meer vragen bij die fietsstraten, hoe ik me dat moet voorstellen? Zo onveilig vond ik dat niet in de burchtlaan fietsen.’
  • ‘In Merchtem is wel druk verkeer van en naar Brussel maar ook richting Wolvertem A12 en Meise  Maar ook richtingen Opwijk en Buggenhout. Ook via Mollem richting Asse en Brussel en Ternat E40 of richting Affligem Aalst is er veel verkeer en Merchtem via Wemmel naar Brussel.’